Sales lead keresés – többé nem tű a szénakazalban

Azt már tudjuk, hogy a mesterséges intelligencia nem csak a jövőnket határozza meg, hanem a jelenünkre is hatással van. De azt, hogy a lehetséges ügyfelek megtalálásában is rendkívül sokat segíthetnek az algoritmusok, eddig csak remélni mertük. Íme, egy megoldás, amely forradalmasíthatja a marketing világát, és óriási előnyhöz juttathatja az AI-t használó értékesítőket.

 

Az idő és a hatékonyság mérlege

Az értékesítő csapatok több ezer órát töltenek hetente a potenciális ügyfelek feltérképezésével, ennek ellenére a lehetséges ügyfeleiknek egy harmadát nem találják meg. Még ha ezt a feladatot ki is szervezik, az emberi munka rendkívül időigényes. A Precognox szolgáltatása, a Sales Lead Generator – amelynek fejlesztése a KConnect Horizon 2020 projekt kereteiben zajlott – a gyógyszeripartól a médiáig bármely területen képes megtalálni a megadott paramétereknek megfelelő összes lehetséges ügyfelet. Az értékesítők így megspórolhajták a legidőigényesebb és legtöbb nehézséggel járó lépést úgy, hogy a döntés továbbra is az ő kezükben marad: a szoftver által generált listából ők választják ki, kit tartanak megkeresésre érdemesnek.

 

A keresési szabálytól a találatig

A technológiai és a humán tudás kölcsönösen meghatározzák és kiegészítik egymást. A Sales Lead Generator hatékonysága ezért éppen annak köszönhető, hogy azt modellálja, ahogyan egy értékesítő lead-eket keres mindennapi munkája során. Az ügyfél tehát nem kész megoldást kap, hanem első pillanattól kezdve aktívan részt vesz a számára legmegfelelőbb megoldás kialakításában. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a cég értékesítőinek keresési stratégiája alapján (pl. leggyakrabban használt kulcsszavak, a döntésnél figyelembe vett tényezők) alakul ki az a szabályrendszer, amely alapján az algoritmus keresni fog.

Miután a gép átnézi és szelektálja a témában releváns szövegeket (pl. a gyógyszeripar esetén publikációk, konferencia absztraktok stb.), kiszedi a személy- és cégneveket. Ezt követően automatikusan rákeres annak az intézménynek a honlapjára, ahol a személy dolgozik. Ha az adott entitás megfelel a értékesítők által meghatározott feltételeknek, akkor bekerül a potenciális ügyfelek listájába. A keresés időzített, azaz igény szerinti időközönként automatikusan lefuttatható. A lista szintén személyre szabható: a találatok szektorok szerint szűkíthetők (pl. a közszféra kizárható a keresésből). A módszer további előnye, hogy az algoritmus tanítható: miután a csapat eldöntötte, hogy a gép által talált ügyfelek közül ki számít ténylegesen ígéretesnek és ki nem, az osztályozás alapján a program visszatanul.

 

 

Nem pusztán egy lista

Az eddigiekből világossá vált, hogy az értékesítő egy testre szabható listát kap a lead-ekről. Azonban a Sales Lead Generator-ben még ennél is több van. A szolgáltatás részeként a felhasználó egy kattintással értékes információt kaphat a releváns cégekről, ugyanis a szoftver képes felépíteni a cég teljes profilját az interneten szabadon fellelhető adatokból (pl. elérhetőség, dolgozók, következő konferencia előadás időpontja). Ezeket az adatokat az értékesítők könnyedén exportálhatják a saját rendszereikbe vagy akár önálló platform-ot is kaphatnak, ahol az adatokat kezelhetik (pl. a lead-ek földrajzi régiók szerint automatikusan csoportosíthatók). Ha szeretnének részletesen utánanézni a potenciális ügyfeleiknek, akkor a releváns tartalmakra (pl. cikkek, cégek) mutató linkeket követve helyben is olvashatnak róluk.

 

Építsd fel céged kapcsolati hálóját

Nem kell jövőkutatónak lennünk ahhoz, hogy lássuk, milyen nagy lehetőségek rejlenek a Sales Lead Generator-ben. A megoldás nem csak arra alkalmas, hogy megtaláljuk cégünk lehetséges ügyfeleit, hanem arra is, hogy partnereket, befektetőket keressünk vállalkozásunkhoz, vagy éppen feltérképezzük a konkurenciát.  Az internet és az AI lehetőséget nyújt, hogy megtaláljuk az összes olyan személyt és entitást, amellyel cégünknek érdemes kapcsolatba kerülnie – átlátva ezzel cégünk kapcsolati hálóját. A döntést azonban arról, hogy élünk-e ezzel a lehetőséggel, nem a gépek, hanem mi, emberek hozzuk meg.